Na tekočem: Google dosegel nov mejnik na področju umetne inteligence


 

AI (Arteficial Intelligence) oziroma umetna inteligenca je na področju informatike že dolgo vroča tema. Leta 1997 je IBM-ov računalnik premagal šahovskega velemojstra Kasparova, kar je bil eden glavnih mejnikov na tem področju. V zadnjem času pa se v svetu umetne inteligence bojujeta predvsem Google in Facebook.

 

In trenutno je v vodstvu Google. Njihov oddelek DeepMind je uspel sestaviti program imenovan AlphaGo s pomočjo katerega je računalnik premagal človeka v starodavni igri Go. In ne nekega neznanca iz ulice, temveč evropskega prvaka v tej igri.

 

Image Preview

 

 

Gre za staro Kitajsko namizno igro, ki so jo igrali že pred več kot 2500 leti in je najstarejša namizna igra, ki se jo igra še danes. Cilj je, da na igralni plošči  z 19x19 črt s svojo barvo "kamenčkov" zasedemo več polj kot nasprotnik.

 

In kaj je na tej igri tako posebnega? Gledano s stališča AI je to število možnih kombinacij in potez v igri. Medtem, ko je teh kombinacij pri šahu približno 10 na 120, jih je pri igri Go kar 10 na 761. Ta številka je recimo večja od števila vseh atomov v vesolju. Zaradi tega je ustvarjanje umetne inteligence za to igro neverjetno zakomplicirano, saj je težko predvideti vse poteze. Te podatki so pripomogli k dejstvu, da je bila osvojitev zmage v igri Go nov mejnik v AI. AlphaGo program uporablja kombinacijo mehanskega učenja ter teorije dreves (v matematiki spada v teorijo grafov).

 

 

_85471204_hi002405702

 

 

In kam to pelje? Računalnik bi nas recimo lahko kmalu premagal v igri Monopoly. In kaj to pomeni? Da bo računalnik boljši na področju upravljanja financ. Nadalje pa pri DeepMind ciljajo malo dlje od igranja namiznih iger. Z umetno inteligenco želijo pomagati na področjih podnebnega modeliranja in analiziranja bolezenskih stanj. Zdi se, da smo čedalje bližje temu, da nas zamenjajo roboti!